tirsdag 29. mars 2011

"Det var engang en blikkboks"....

....ja slik lød tittelen på kurset jeg skulle være ansvarlig for under Ski-treffet. Og kurs skulle det bli for fem damer møtte opp, og sammen hadde vi to humørfylte timer med masse latter og ikke minst kreativitet :)) Jeg storkoste meg ihvertfall:) og vil bare si TUSEN TAKK til de herlige damene ♥ som hadde lyst til å være på kurs med meg.. :)) På kurset som man kanskje kan kalle et "boksekurs"... så skulle vi forvandle en "vanlig" maisboks, til en flott gaveboks... Som sagt en vanlig maisboks som åpnes i bunnen da med en boksåpner som ikke lager skarpe/taggede kanter.Min er kjøpt via Tupperware, og jeg er kjempefornøyd. Når boksen er vasket og tørket er den klar for dekorering. Jeg valgte å bruke alkoholblekk på lokket og gjør det først for ikke å søle til pyntepapiret,fargene jeg valgte var div bruntoner. Pyntearkene som ble brukt er fra: Kaisercraft (rust) og TPC studio (gul) På lokket er det brukt en dies fra Nellie Snellen,og tagen er fra Magnolia. Rosene er fra :Kort og Godt og Storyteller, på etikettene er det brukt dies fra Spellbinders.Kantene er svertet m/sistress ink (walnut stain) Tekstene er fra Stempelglede,bladene er dies fra Magnolia. På den gule papirremsen er det brukt bordpunch fra M.Stewart(doily lace)

disse blomstene er også fra Kort og Godt og svertet m/ marigold for å feste tagen til lokket "snurret" vi opp hyssingen så den ble litt bredere.

Blekket som ble brukt til tekstene er fra Memories (artprint brown) Siden denne boksen ikke er så stor,passer den best til smågaver,penger

eller som vi gjorde en cellofanpose m/Maryland cookies...

Men som en av damene sa,så passet den perfekt til en diamantring... fnis!!

Når så innholdet er på plass,limes bunnen på helst med flytende lim som sitter godt.

Dette er en kjempefin gaveide,og utrolig hyggelig å gi bort :))

og her kan bokser i alle str brukes, bare de har åpnemekanismen på lokket...



Ha en fortsatt fin dag



Klem

7 kommentarer:

Christina sa...

Wowww this is really stunning Heidi! Looks amazing!
Hugs Kristel

Mette sa...

Skikkelig smart og ikke minst skikkelig flott!! Dette er er kjempefin ting å gi bort i gave! Her er det bare fantasien som setter grenser for hva en kan putte inni boksen! Takk for du deler:)

Ha en fin dag:)

Klem Mette

Veronique sa...

Boksen din var kjempe lekker, Heidi :)

Ha en fin dag!

Klem, Veronique

Pinklady 68 sa...

Helt perfekt til en diamant ring:-)
Nydelig ble boksen!!

Ha en fin dag! Klem Laila.

hege sa...

Kjempefin boks.Tar gjerne en sånn til bursdagen min :)

Unknown sa...

Artig den boksen, skal jeg prøve meg på :)

salige lavendel sa...

Kjempeherlig prosjekt!! Digger å bruke blikkbokser jeg også.